پارلمان آلمان كمك مالی به یونان را تصویب كرد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، پارلمان آلمان روز دوشنبه با 496 رای موافق، 90 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 591 رای، به آنگلا مركل صدر اعظم این امكان را داد تا این بسته اقتصادی را در نشست سران اتحادیه اروپا كه روزهای اول و دوم مارس در بروكسل برگزار می‌شود، مطرح كند.

وزرای دارایی و اقتصاد كشورهای منطقه اقتصادی یورو در نشست روز 21 فوریه خود با اختصاص ۱۳۰ میلیارد یورو كمك جدید به یونان طی چند مرحله تا پایان سال 2014 موافقت كردند.

میزان سهم آلمان از این كمك هنوز مشخص نشده است.

این توافق كه به دنبال بیش از ۱۳ ساعت بحث در بروكسل به دست آمد، با هدف جلوگیری از ورشكستگی یونان تصویب شده كه ۲۰ مارس (اول فروردین) باید به بازپرداخت بدهی های قبلی خود بپردازد.

این دومین كمك اضطراری تصویب شده از سوی كشورهای منطقه اقتصادی یورو برای یونان، بعد از وام ۱۱۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به این كشور در سال ۲۰۱۰ است.

اولین بسته كمك اقتصادی ارائه شده برای حل مشكلات اقتصادی یونان، 24 میلیارد و 400میلیون یورو بود كه هنوز به میزان كامل از سوی این كشور مورد استفاده قرار نگرفته است.

آتن متعهد شده در ازای دریافت وام جدید، به اجرای سیاست های صرفه جویانه بپردازد تا بدهی خود را تا سال ۲۰۲۰ به كمتر از ۱۲۰،۵ درصد تولید ناخالص داخلی این كشور برساند.

بعد از ۵ سال ركود اقتصادی متوالی، اكنون میزان بدهی یونان به ۱۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی این كشور رسیده است.

رای گیری درمورد این مصوبه در پارلمان آلمان تحت الشعاع اختلافات درون دولت قرار داشت بطوری كه وزیر كشور آلمان معتقد به خروج یونان از واحد پولی یورو برای خروج این كشور از بحران است اما صدر اعظم و سایر اعضای دولت اصرار بر ادامه همین راه دارند و ارائه كمك های اقتصادی به صورت وام به آتن را درست تشخیص می دهند.

اروپام** 2051 ** 1701 ** 1574





:: برچسب‌ها: باغ , کانادا , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: